sâmbătă, 10 ianuarie 2009

Interfete Web 101 - Moda blog-urilor

Salutare,

Astazi o sa vorbim cate putin despre blog-uri, aceste 'jurnale' ajunse asa de populare si complexe incat am putea umple sute de posturi pe tema lor :-) Initial nu aceasta era subiectul de care vroiam sa ma ating, dar am observat ca multi dintre prietenii mei si-au facut blog-uri recent (in ultima luna) si se pare ca blogging-ul a ajuns cu adevarat mainstream.

Pe scurt
Termenul de "blog" vine de la asocierea "web log" si reprezinta un site intretinut de regula de o singura persoana cu rolul de jurnal virtual si public. Autorul sau are postari regulate despre intamplari din viata sa, stiri, comentarii sau orice fel de continut audio sau video. Postarile sunt in general in scris, sub forma de text, combinate cu poze si link-uri catre alte referinte. De asemenea, aceste postari sunt deseori insotite de comentarii din partea cititorilor si interventii ulterioare ale autorului ca raspuns la comentarii. Exista si blog-uri specializate pe un anumit tip de continut : blog-uri photo(photoblog), video bloguri(vlog), blog-uri audio(MP3 blog), cartoon blogs, etc.

De ce le aduc in discutie cand noi vorbim de interfete web?
Pentru ca intr-un fel blog-urile pot fi privite ca o 'interfata' intre cititori si autorul blog-ului, o modalitate de cunoastere a acestuia si de intra in contact direct cu el. Si bineinteles suportul prin care se face aceasta interactiune este 'web-ul'. Un blog poate fi foarte usor pus pe picioare apeland la un CMS specializat. Cele mai des intalnite sunt Wordpress si cel oferit de Google prin www.blogger.com .

Si care e treaba cu moda asta pana la urma?
Conform unui studiu realizat de Technorati pe 2008, cand au fost intrebati de ce tin un blog majoritatea celor care detin un blog personal au raspuns ca din distractie. De asemenea tot din acelasi studiu reiese ca 20% din bloggeri obtin sume de bani de pe seama blog-ului iar 42% vor sa obtina in viitorul apropiat. Media de castiguri insa este de aproape 200$ din care 50$ sunt reinvestiti in blog.
Blogul poate fi si o sursa de notorietate, 37% dintre bloggeri din acelasi studiu fiind citati de mass-media pentru una din postarile lor.
Motivele de a porni un blog sunt foarte multe, fie ca e un blog corporate, o tema data la facultate sau pur si simplu un loc de refugiu cu gandurile in scris.
Numarul blog-urilor s-a tot dublat in ultimii ani, deci avem de a face cu o crestere exponentiala. In prezent nu stim concret numarul total al blog-urilor pe plan mondial, singura modalitate mai exacta de a le numara fiind prin intermediul motoarelor de indexare care le acopera. Astfel Technorati cauta in 133 de milioane de bloguri; acest numar nu include cele 72.82 de milioane de blog-uri chinezesti raportate de The China Internet Network Information Center, sau numeroasele blog-uri de SPAM.


Moda sau nu, in final se rezuma la faptul ca fiecare vrea sa isi lase amprenta undeva in Internet spre a fi descoperita de alti curiosi.
PS: Nu uitati sa recititi postul despre teme pentru site-uri/blog-uri daca vreti sa va apucati de treaba.

Vali

Niciun comentariu:

Articolele noastre